GAMES THAT I LIKE

TomaTea: Blossom Time

2015. augusztus 19. - herma

A címnek megfelelően rengeteg nyíló virággal fogunk találkozni, és úgy egyáltalán dúskálni a színekben. Egész jó kis játék, nem valami nehéz, de meg van a maga bája, és azért nem is totál alapra vett trükkök jönnek egymás után.

Sőt, nem egyszer egész nehéz észre venni, hogy mi hova passzol. Talán egy picit rövid (vagy én szoktam hozzá mostanában a hosszabb lélegzetvételű cuccokhoz), engem mindenesetre váratlanul ért, hogy vége (mondjuk megtévesztett az ajtó, amin kinézve, mintha még egy szoba lett volna).

Az a helyzet, hogy TomaTea játékkal nem találkoztam még korábban, viszont jó ideje szándékomban állt, mert (pl.) a Jayisgames-en a legnagyobbak között vannak számon tartva (kb. mint az előző posztban szereplő Tesshi-e). Hirtelen rá akartam vágni, hogy ők is japánok, de elbizonytalanodtam, és hirtelenjében utánakutakodva sem tudom megerősíteni, úgyhogy ezt skippelem egyelőre.

A grafika szép, de mindenekelőtt aranyos. Nekem egy picit óvodásan van megrajzolva, bár ezzel együtt az egyénisége vitathatatlan. Szóval nem pont az esetem, de értékelem (és látva a többi játékuk "borítóképét", általában is valami hasonlóra számítok). Zenéje is van, bár éppen nem kellemetlen, azért hagy kívánnivalót maga után (főleg az ezt megelőző Tesshi-e-éhez képest) a midi prüntyögés. Ezt felülbírálandó, a game menu-be kell belépni, és a music-ra klikkelni, ill. ugyanitt van save funkció is.

TomaTeáéknál a kurzor jelez (a hegyén kigyullad egy bogyó) az izgi részeknél, és ezzel jelentős pixelhunttól ment meg bennünket, ezért csak hálásak lehetünk.

Hálistennek semmi sem logikátlan, ami el van dugva, az sincs olyan nagyon. Az asszociációs készségünkre előszeretettel építenek (nincsenek a dolgok szájba rágva), a feladványok egész széles spektrumon mozognak. Van beépített logikai játék, kirakós (ezek elég egyszerűek), még színező is (persze az oviban ez természetes :D). Be van építve némi gyűjtögetés, de nem kell idióta hidden object-résztől tartani. Jó hír (számomra legalábbis), hogy időnként belefutunk több helyről - egyáltalán nem nyilvánvalóan - összerakandó kódba. Egy vitatható pont van még: egyes zárakra klikkelve megjelenik az I have no clue how to solve this felirat (nem tudom még, hogyan oldjam meg), ami ugye életszerűtlen, viszont megkímél minket néhány kellemetlen vergődéstől, a játék érdemi része szerintem nem szenved csorbát. Bizonyára meg lehetne ezt másképp is oldani (mások meg is oldják), ők így csinálják.

Az alábbi linkre kattintva elérhető a játék:

Az pedig, hogy ajánlom-e, egy pillanatig ne legyen kérdés, különben nem szerepelne itt. Ha nem is kerül be a kedvenceim közé, azért kedvet kaptam hozzá, hogy szemezgessek a TomaTea repertoárjából. Ami jelenleg közel 50 darabból áll, és ezt 2010 óta hozták össze, mostanában jó havonta dobnak meg minket egy-egy új alkotással. Úgyhogy várhatóan legközelebb szeptemberben találkozunk (márhogy velük)!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://escapefromadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr467717120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rágypégsérotomsik 2019.01.20. 21:14:52

Megköszönném, ha valaki tud segíteni. A legjobb Tomatea játékban van olyan logikai feladvány, hogy egy táblán kell elindulni. A tábla négyszögekből áll, minden négyszögön egy-két-három háromszögből összerakott ábra van, változó irányba mutatnak. MIlyen logika alapján kell a táblán végigmenni?