GAMES THAT I LIKE

GAMES THAT I LIKE

Komolyabba már nem merek belekezdeni

így egy kissé szedett-vedett anyag a Robamimitől és a Neutraltól

2015. december 20. - herma

Már hogy mibe és miért nem? Hát napok óta ígérgetem, hogy valami nagy dolog van "készülőben", és amíg arra sor nem kerül, addig nem akarok már komolyabb cikket írni az általam - az ígéretemhez híven - követett alkotókról.

Azonban messzire sem esem a fámtól, és mégiscsak két "a körbe tartozó" játékkészítő művéről lesz szó.

neutral.pngméghozzá ritka csemegékről

Kezdem a szomorúbbal. Már hogy miért is szomorú? Mert a Robamimi a 2009-es megalakulása óta eddig minden évben kihozott legalább 4 játékot (volt, hogy 12-t is), idén pedig egy tisztességesre sem futotta. Magyarán szólva nem tudom, hogy számíthatunk-e tőlük bármire is a továbbiakban. Ezt személyesen azért is sajnálnám különösen, mert én csak tavaly ősszel kapcsolódtam be a történetükbe (természetesen a jayisgames-en tapasztalható hype hatására), így rendes újonnan megjelenő játékként csak a tavaly karácsonyi Snow Dance 2-t üdvözölhettem (ha már itt a karácsony, a linket is idetettem).

Pedig azóta majd mind a 42 a honlapon fellelhető cuccot benyeltem, és bizony többnyire nagyon jó szájízem maradt utánuk. Azt kell, hogy mondjam, hogy a vége felé is voltak igazán kreatív ötletei az alkotó hölgynek (a nevét sajnos nem találtam sehol, csak 'her games' hivatkozásokat), ld. pl. az egyik legutolsó One Scene 7-et. Ám mostanra tényleg kreativitási gondba kerülhetett. Én még reménykedem, hogy kijön belőle, és nem csak alibi-névként szerepel a listámon.

Amúgy ő (volt???) az egyetlen, akinél izgalmas HINT rendszer működött: ha elakadtál, segítségként mindig megadott egy egyáltalán nem szájbarágós mondatot. Persze ehhez azért nem árt(ott) valamennyire érteni angolul (vagy ugye japánul, minthogy természetesen ő is az), bár minimális tudás + szótár simán elég lehet(ett). Volt, hogy pont segített, volt, hogy továbbra is vertem a fejem a falba, meg olyan is, hogy nem volt rá szükségem, ami biztos, hogy hiányozni fog, ha nem lesz többet.

Ennyi érzelmeskedés után ideje rátérnem, hogy mi az amit egyáltalán ide tudok citálni 2015-ből. Nos, ez nem más, mint a még április közepén kijött Bears Life 2, ami, akárcsak az elődje, kizárólag japán nyelven érhető el (viszont az összes többi játéknál van angol verzió is, sőt, a tesshi-e-vel ellentétben mindig arra is van állítva alapesetben). Szóval japánul nem tudók számára kevésbé élvezetes a cucc, pláne, hogy - az összes többi Robamimi játékkal ellentétben - komolyabb szöveges sztorija is van, a karakterek beszélnek, satöbbi. Valójában ez is az oka, hogy csak japánul érhető el, ugyanis olvastam egy angol nyelvű interjút a készítővel, és bizony tolmácsot használtak hozzá. (Ahhoz képest mondjuk a hinteket elég ügyesen össze szokta rakni.)

A nyelvi nehézségek ellenére azért némi ügyességgel végigjátszható az egyébként nagyon rövid játékocska, (hintrendszer pl. ezúttal nincs, így nem csúszunk le róla,) bár nem zárom ki, hogy anno belenéztem egy video-walkthrough-ba. De bevallom, sokkal szívesebben tennék fel ide "normális" játékot a Robamimitől, és ígérem fogok is, amikor majd a múltba révedek, most pedig a(z egyébként aranyos) Bear's Life 2 az "utolsóság jogán" szerepel itt (bár ne így lenne!).

 robabears.png

A mai poszt másik renitens szereplője pedig nem más, mint az escape game-ek képzeletbeli trónján csücsülő neutral, ahol az alkotóról szintén valószínűsíthető, hogy nőnemű, lévén Mya néven szokott blogolni. Persze nem vagyok japánnévszakértő, de az európai fülnek ez nem hangzik túl férfiasan (hacsak nem finn az illető fül). Mondjuk ez csak véletlen egybeesés, de ha már így alakult, felhívtam rá a figyelmet, hogy ez egy ilyen 'csajos nap' lett.

Maga a játék pedig eléggé fű alatt jelent meg, és hát finoman fogalmazva sem állja meg a helyét teljes értékűként (nem, nem csak az Elements mércéjével mérve, amelyre a briliáns is enyhe kifejezés), de szerintem senki sem számított Myától idén bármire is a "tavaszi hadjárat" után. Szóval ez a micsoda egy Wicked Room nevezetű Halloweenre készült izé, amiben egy kulcsot kell megtalálni, és csak a japán honlapjára került fel a neutralnak. Igen, nemhiába kapunk a szívünkhöz, bizony ez is csak japán nyelvű verzióban létezik :-(, márpedig van egy-két pont, ahol elengedhetetlen volna a nyelv ismerete az önálló megoldáshoz. És még a tetejébe van 1-2 akár glitch-nek is nevezhető bénázás a játékban (újra be kell ütni a kódokat, ha újra ki akarjuk nyitni a valamit), amiről azt gondolnám, hogy nem méltók a névhez (talán sebtében kellett elkészülni vele valamiért). De a fene vigye, csak kirakom, mert Mya csak Mya marad, és ebben a kis epizódban is van néhány totál különleges ötlete, ami csak rá jellemző (vagy rá sem), szóval aki - velem egyetemben - odáig van a cuccaiért, az csak bíbelődjön el vele egy kicsit!

Némi tanács: egy csomó papírra szert fogunk tenni tele japán szöveggel. Viszont a játék nagy részében simán elboldogulunk nélkülük is, csak a közéjük ékelődött clue-kra fordítsuk a figyelmünket (ott nem lesznek nyelvi nehézségek), illetve feltétlenül "olvassuk végig őket", azaz klikkeljünk rájuk, mert bizonyos területek csak akkor aktiválódnak (a neutralnál ugye mindig az van, hogy hiába tudod a jó megoldást, ha még nem tudhatod). Azonban a játék legvégén van egy feladvány, amihez tényleg érteni kéne a szövegeket, amikor különböző dolgokat kell bizonyos színűre változtatni. Itt nem tudok jobbat, ide teszem a megoldását, spoilerezve természetesen, bár csak azoknak érdekes, akik mégiscsak tudnak japánul, vagy mániásan végig akarják klikkelni az összes lehetőséget ;-).

Tehát az utolsó feladvány megoldása:

 

 

És ha már ennyit jártattam az ujjaimat a billentyűzeten, jöjjön maga a játék is:

 neutral_wicked.png

Ha valakinek ez nagyon bejött, elárulom, hogy volt a neutralnak idén egy még minibb szösszenete még az Elements előtt, szintén csak japánul, és - szerintem - megfejthetetlenül nehéz rejtvényekkel. Szóval kevésbé maradandó a Wicked Roomnál is, de a teljesség kedvéért legyen itt egy link a Morning Roomhoz (ahol szintén egy kulcsot kell előbányásznunk)!

Remélem, azért használhatóak valamire ezek a mütyürök más számára is, ha bárki elakadna, visítson a kommentekben, ígérem, segítek, ha nem is azonnal. Meg persze a yt-n megtalálni őket videós megoldással.

Szép napot!

 

Ui.: "Kis kacsa fürdik, feket tóba',/ Anyjához készül Lengyelországba"

 - szóval arrafelé kell tapogatózni, a - valószínűleg - leghíresebb ottani fejlesztőnél, aki számos díjat nyert már az egyedülállóan zseniális és fantasztikus... hogy mivel, azt majd holnap. Elvileg meg is jelenik majd a nap folyamán, de nem vennék rá mérget, most, amikor írom a cikket, 95%-os készültségnél járunk, de szerintem a hét folyamán valamikor meglesz!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://escapefromadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr998181210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása