GAMES THAT I LIKE

GAMES THAT I LIKE

Nem vagyok én egy akkora játékos

2015. május 17. - herma

 

A címet megismételve: nem vagyok én egy akkora játékos, úgyhogy fogalmam sincs, hogy mi fog ebből kisülni.

Az escapefromadventures cím mindenesetre sejteti, hogy miről lesz itt szó:

 a kalandjátékok (pc-sek) a 90-es években élték virágkorukat, de manapság talán mondható, hogy reneszánszukat élik. Egyrészt jó néhány akkor aktív alkotó ismét a régi műfajában tevékenykedik, és alakult egy pár új adventure-re szakosodott cég is. Szóval van miről írni a múltból és jelenből egyaránt.

Aztán az escape játékok pedig egy kifejezetten manapság virágzó (na jó, talán épp most kezd hanyatlani) alműfaj az adventure-ön belül, mindössze kb. 10 éves múltra tekint vissza. 

Röviden ennyi. Illetve: nagyon szubjektív, hogy miről írok, mert iszonyú hiányosak az ismereteim, nem is áll szándékomban minden lyukat betömni, csak valamennyi időt töltök ilyesmivel, azt élvezem (vagy legalábbis igyekszem), és mint minden gondolatrohamos grafománnak, írni is van kedvem róla.

Terv: a rám komolyabb hatást gyakorolt escape game-ekről írnék, hogy az esetleges érdeklődők számára legyen néhány tipp, hogy mit érdemes kipróbálni (lévén milliószámra hemzsegnek a genre-hez tartozó, és lássuk be, túlnyomórészt silány játékok).

Aztán: hírt adni arról a néhány alkotóról, akiknek folyamatosan figyelemmel kísérem a tevékenységét (ilyen tényleg nincs sok, egy de max. két kezemen meg tudom számolni őket). Bizony egy ideje rágtam már a fülemet, hogy csináljak egy ilyen blogot, de a végső lökést pont az adta, hogy az egyik ilyen (rég nem látott) alkotó néhány napon belül várhatóan kijön az új játékával. Így ha minden jól megy, erről hamarosan (következő, vagy azutáni bejegyzés) meg is emlékezem.

Illetve: esetleg leírások is (márhogy walkthrough-k, de én nem bírom az ilyen kifejezéseket, mint pl. hogy "végigjátszás"). Ha egyáltalán kipróbálom magam ilyesmiben. Több kedvem volna effélére, ha volna hozzá közönség. Meg ugye fontos volna, hogy lehessen spoilerezni, márpedig a blog.hu-nál ennek nem látom a lehetőségét.

Ez a három pont csak az escape műfajra vonatkozott, az adventure-nél kissé más a helyzet, lévén azok jóval hosszabb játékok általában. Szóval nem hinném, hogy volna kedvem leírást készíteni bármelyikhez is, meg eleve alig néhánnyal játszottam, így még hozzávetőleges képem sincs (vagy legalábbis kellően szerény vagyok) a műfaj történetéről. Így inkább itt arra szorítkozék, hogy általam megismert, megkedvelt játékokról írjak ezt-azt (sztori-hangulat-kihívás stb.) Ja, és nem feltétlenül szabom szűkre a határokat, (természetesen) ha úgy adódik, pusztán logikai jellegű játékokra is sor kerülhet (már ugye az escape-eken túlmenően).

Ja, és talán látszik az eddigiekből is, hogy én nem vagyok egy ilyen számítógépes játék fanatikus, így pl. a szlenget sem ismerem, nem érzem magaménak. E tekintetben lehet, hogy ki fogok lógni a sorból (ha egyáltalán beleállok), de annyi baj legyen.

Asszem nem cifrázom én ezt tovább, kezdésnek jó lesz ennyi...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://escapefromadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr747468568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása