GAMES THAT I LIKE

GAMES THAT I LIKE

Tesshi-e: The Happy Escape 9

2015. augusztus 19. - herma

Itt az ideje, hogy felkapaszkodjak a járműre, amit magam indítottam. Azaz nagyjából naprakészen ajánljak 1-2 játékot. Az első a tesshi-e-től jelent meg e hó 11-én.

A címből kiderül, hogy már a 9-ik része egy sorozatnak, de ne aggódjunk, önállóak az epizódok. Annyi a speciális, hogy 10 darab érmét (happy coin) kell összegyűjteni a játék során. Persze egy pillanatig se aggódjunk, hogy sematikus mozzanatokat kell unásig ismételni, nincs két egyforma feladat. Olyan rettentően nehéznek semmit nem érzek benne (itt vegyétek figyelembe, hogy van némi rutinom), de észre kell venni összefüggéseket, össze kell rakni dolgokat, egy picit talán kísérletezni, na meg odafigyelve, alaposan körbenézni. Aztán elakadni sem szégyen, ilyenkor érdemes félretenni egy időre (nekem bejött + van save funkció), és beismerem, hogy egy pirinyót magam is csaltam, szerencsére nem bántam meg (nagy nyűglődés lett volna, csekély örömmel a végén, de természetesen itt és most nem lövöm le).

Ha valaki belevág, mindjárt itt egy kép, ami odakapcsol a "helyszín"re, csak figyelem, mert elég sokat kell lefelé tekerni az oldalon! Amint betölt, váltsatok át japanese-ről english-re (ez a kettő van, de az érdemi játékhoz az angol nyelvre sincs szükség, csak a kerettörténet miatt), utána nyomjatok egy opening start-ot, majd ha lement az alapozó szöveg, akkor még egy klikk ugyanoda (a szöveg akkor már click open to start)!

Amúgy itt nem jelez a kurzor, az "izgalmas" részeknél, de nem kell pixelhunting-tól tartani, uis. minden klikkelhető rész elég nagy felületet kapott (néha talán túlságosan is). 

A grafika gyönyörű, bár nincs igazán egyéni világa, azonban egyes motívumok felismerhetővé teszik az alkotót (mondom ezt úgy, hogy ezen kívül még csak eggyel játszottam tőlük), alkalmazott művészetként tekintve pedig minden igényt kielégítő, közel élethű rajzok (e tekintetben összemérhető a Neutrallal, persze gond nélkül megkülönböztethetők). Nekem a festmények tetszenek marhára. Van zene is, méghozzá egészen kellemes, igazi hangszerekkel (vagy azt jól imitálva), még azt is rá lehet fogni, hogy illik a helyszínhez (bár uezt le is lehet tagadni ;-)), de akit zavar / megunta / hallgatna mást alatta, az nyomja meg a BGM-et.

Ezzel a munkájával a japán Tesshi-e egyébként már a 105-ik alkotásánál jár, ami igen nagy szám, az olyanoknál legalábbis, akik minőséget is képviselnek, és nem egy kaptafára húzzák fel a játékaikat. Az utóbbit bevallom, magam nem tudom megállapítani, mert nekem ez még csak a második találkozásom velük (épp a 104-essel kezdtem), de nem véletlenül találtam rájuk. Az escape game best-of listákon szerepelni szoktak, a legnívósabb ilyen gyűjtő-elemző-walkthrough oldalon (jayisgames) a kedvencek között tartják őket számon (talán csak a Neutral, Mateusz Skutnik, a Robamimi meg a Kotorinosu van előttük), és rendre magas pontszámokat kapnak közönségszavazat alapján. Mit mondjak, én is kedvet kaptam, hogy - szép lassan - beleássam magam világukba. Egyébként a 100 fölötti játékszám ellenére nem ömlesztik ránk a cuccaikat, csak 2008 óta tevékenykednek. Idén pl. még csak most jelentkeztek negyedszerre. 

Jó, azt hiszem kedvcsinálónak elég most ennyi, és reményeim szerint az többi emlegetett készítőre is sort kerítek előbb-utóbb (no meg másokra úgyszintén)!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://escapefromadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr157717066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása